Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSchick, Kristina; Berberat, Pascal O.; Kadmon, Martina; Harendza, Sigrid; Gartmeier, Martin
TitelGerman language adaptation of the Kalamazoo Communication Skills Assessment Form (KCSAF): A multi-method study of two cohorts of medical students.
QuelleIn: Zeitschrift für pädagogische Psychologie, 33 (2019) 2, S. 135-147Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1010-0652
SchlagwörterFaktorenstruktur; Interpersonale Kommunikation; Kommunikative Kompetenz; Übersetzung; Medizin; Messung; Arzt; Patient; Student
AbstractThis work investigates the German version of the Kalamazoo Communication Skills Assessment Form (KCSAFd) for three assessment methods: students' self-assessment (KCSAFd-self), assessment by standardised patients (KCSAFd-sPat) and video-assessment by trained raters (KCSAFd-video). Videotaped simulated patient consultations of N = 163 medical students from the first (n = 97) and the final clinical years (n = 66) were rated using the KCSAFd. Investigating the psychometric properties of the instrument, we found a two factor-construct with interpersonal and conversational competence. All methods showed good internal consistency and acceptable model fit values. Additionally, we found plausible relationships between the three methods and meaningful differences between the two groups of students. (ZPID).
Erfasst vonLeibniz-Institut für Psychologie, Trier
Update2020/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Zeitschrift für pädagogische Psychologie" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: