Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBeni, Stephanie; Fletcher, Tim; Ní Chróinín, Déirdre
TitelUsing features of meaningful experiences to guide primary physical education practice.
Gefälligkeitsübersetzung: Der Einsatz von Merkmalen bedeutungsvoller Erfahrungen als Leitlinie der Unterrichtspraxis im Sportunterricht.
QuelleIn: European physical education review, 25 (2019) 3, S. 599-615Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1356-336X; 1741-2749
DOI10.1177/1356336X18755050
SchlagwörterKompetenz; Erfahrung; Selbstständigkeit; Soziale Interaktion; Primarbereich; Lernerfolg; Lernmotivation; Motorisches Lernen; Lernziel; Schülerorientierter Unterricht; Unterrichtsgestaltung; Unterrichtsmethode; Unterrichtsplanung; Sportpädagogik; Sportspiel; Sportunterricht; Wettkampf; Bewegungsfreude; Herausforderung
AbstractProviding meaningful experiences in physical education has long been identified as a key objective for teachers to strive toward. Supported by a critical friend, a beginning teacher used self-study methodology to analyse ways she drew from the features of meaningful experiences to guide her planning and instruction in primary physical education. Data from a striking/fielding games (e.g. softball, cricket) unit were collected and analysed. Results demonstrate how the teacher came to use the features of meaningful experiences (i.e. social interaction, fun, challenge, motor competence, personally relevant learning, and delight) in integrated ways to guide her planning and instruction in physical education. Through committing to prioritising meaningfulness and reconceptualising ways an experience may be meaningful, the teacher was able to foster these experiences for students primarily through using features of meaningful experiences to filter her decisions. This study offers preliminary support for pedagogies and approaches teachers may use to prioritise meaningful experiences in primary physical education. (Autor).
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2020/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "European physical education review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: