Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGarcía Salido, Marcos; García, Marcos
TitelComparing learners' and native speakers' use of collocations in written Spanish.
QuelleIn: International review of applied linguistics in language teaching, 56 (2018) 4, S. 401-426
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenAbbildungen 5; Literaturangaben; Tabellen 5
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0019-042X; 1613-4141
DOI10.1515/iral-2016-0103
SchlagwörterEmpirische Forschung; Geschriebene Sprache; Kollokation; Text; Vergleichende Analyse; Fremdsprachenunterricht; Spanischunterricht
AbstractThis article compares the use of collocations in texts written by native speakers and advanced learners of Spanish. The collocations studied were first identified in the sample texts on the grounds of phraseological criteria and subsequently assigned frequency information corresponding to their occurrence in a reference corpus of Spanish. The distribution of collocations with different frequency of co-occurrence and mutual information scores in the texts of the two samples was then compared, as was their proportion in the collocation repertoire of native speakers and learners. The study revealed significant differences both in terms of frequency and mutual information. (Verlag).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International review of applied linguistics in language teaching" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: