Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHeidari-Shahreza, Mohammad Ali
TitelFocus on Form and Fun: EFL Learners' Playful Language-related Episodes (PLREs).
QuelleIn: Teaching English as a second or foreign language, 22 (2018) 2, 15 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenAnhang; Abbildungen 1; Anmerkungen 1
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1072-4303
SchlagwörterEmpirische Forschung; Spiel; Methodik; Fremdsprachenunterricht; Englischunterricht; Iran
AbstractThis study aimed at bringing together the notions of language play and focus on form (FonF) through a cross-sectional investigation of playful language-related episodes (PLREs). PLREs, as a remarkably under-explored aspect of second language (L2) learners' focus on form, peer interaction and language play, were analyzed in an Iranian EFL context with 86 learners at elementary, intermediate and advanced level of L2 competence. The analysis of 46 hours of the participants' group interaction implied the facilitative role of L2 competence in the linguistic scope of PLREs. Different categories of PLREs also showed (slight) proficiency-based variations. The elementary learners, for instance, seemed more inclined to instigate pragmatic PLREs than formal ones. In this paper, major findings of the study are discussed in light of learners' L2 competence. Elaborating on this pivotal notion, the author concludes the paper with a note on the pervasiveness of PLREs, ideas for more investment in L2 play and suggestions for further research. (Verlag, adapt.).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Teaching English as a second or foreign language" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: