Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAtas, Ufuk
TitelThe Role of Receptive Vocabulary Knowledge in Advanced EFL Listening Comprehension.
QuelleIn: Teaching English as a second or foreign language, 21 (2018) 4, 12 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben; Tabellen 3
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1072-4303
SchlagwörterEmpirische Forschung; Rezeption; Wortschatz; Fremdsprachenunterricht; Hörverständnis; Englischunterricht; Türkei
AbstractThis paper presents an empirical study that investigates the role of vocabulary knowledge in listening comprehension with 33 advanced Turkish learners of English as a foreign language. The Vocabulary Levels Test (Schmitt, Schmitt & Clapham, 2001) is used to measure the vocabulary knowledge of the participants and a standardized listening test (Cambridge Certificate of Proficiency in English) is used to measure the listening comprehension level. The results show that vocabulary knowledge produces a significant correlation with listening comprehension. The 5000-word frequency is found to be the best predictor of the variance in the listening comprehension both of which have valuable implications for listening comprehension in EFL contexts. (Verlag).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Teaching English as a second or foreign language" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: