Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enStapleton, Paul; Shao, Qing
TitelResearch in language teaching over two decades: A retrospective of the first 20 volumes of Language Teaching Research.
QuelleIn: Language teaching research, 22 (2018) 3, S. 350-369Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
BeigabenAbbildungen 3; Literaturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1362-1688
SchlagwörterEmpirische Forschung; Lehrer; Lehrerverhalten; Spracherwerb; Fremdsprache; Übersicht
AbstractSince 1997, Language Teaching Research (LTR) has published hundreds of research articles, most of which have reported on empirical studies whose broad purpose was to increase understanding on how second or foreign language teaching can be improved. These articles, as a collective whole, can be viewed as an artifact of the research issues and topics that interested LTR scholars in the time period around the beginning of the 21st century. Moreover, because of the journal's special focus on research, a survey of the first 20 years of LTR's articles holds the potential to monitor the field at large over that time period. Via a survey that examines the main focuses of each of the 359 articles under categories as 'Instructional effects', 'Teacher cognition' and 'Learner behavior', this study serves as an extant inventory of research interests over the first 20 years of the journal's existence. (Verlag).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Language teaching research" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: