Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKiefer, Christoph; Rosseel, Yves; Wiese, Bettina S.; Mayer, Axel
TitelModeling and predicting non-linear changes in educational trajectories.
The multilevel latent growth components approach.
QuelleIn: Psychological test and assessment modeling, 60 (2018) 2, S. 189-221
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2190-0493; 2190-0507
SchlagwörterBildungserfolg; Längsschnittuntersuchung; Selbsteinschätzung; Testverfahren; Schüler; Variable; Entwicklungsprozess; Vorhersage; NEPS (National Educational Panel Study)
AbstractThe investigation of developmental trajectories is a central goal of educational science. However, modeling and predicting complex trajectories in the context of large-scale panel studies poses multiple challenges. Statistical models oftentimes need to take into account a) potentially nonlinear shapes of trajectories, b) multiple levels of analysis (e.g., individual level, university level) and c) measurement models for the typically unobservable latent constructs. In this paper, we develop a new approach, termed the multilevel latent growth components model (ML-LGCoM) that can adequately address all three challenges simultaneously. A key feature of this new approach is that it allows researchers to test contrasts of interest among latent variables in a multilevel study. In our illustrative example, we used data from the National Educational Panel Study to model the (non-linear) development of students' satisfaction with their academic success over four years while taking into account cluster- and individual-level trajectories and measurement error. (Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2021/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Psychological test and assessment modeling" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: