Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHand, Brian; Shelley, Mack C.; Laugerman, Marcia; Fostvedt, Luke; Therrien, William
TitelImproving critical thinking growth for disadvantaged groups within elementary school science: A randomized controlled trial using the Science Writing Heuristic approach.
QuelleIn: Science education, 102 (2018) 4, S. 693-710Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0036-8326; 1098-237X
DOI10.1002/sce.21341
SchlagwörterGrundschulpädagogik; Lernentwicklung; Naturwissenschaftliche Bildung; Naturwissenschaftliche Kompetenz; Verständnisförderung
AbstractIn a cluster-randomized study, we investigate the impact of an argument-based approach to teaching science in elementary school on science learning and critical thinking skills. Forty-eight schools participated in the study, with data on 9,963 students across the 2 years of the intervention. Annual standardized tests assessing science content knowledge were used to evaluate the effect of the intervention on science using a hierarchical linear model. To assess critical thinking abilities, scores for the Cornell Critical Thinking instrument were assessed for the 2,353 students in fifth grade using a multilevel model. While no statistically significant gains were found for science content, there was statistically significant evidence that the intervention was associated with an improvement in critical thinking scores (p ( .05, ES = 0.167). In particular, the strongest gains were for students in the following groups: individual education plan, free and reduced price lunch, and English language learners.
Erfasst vonArbeitsgruppe Didaktik der Physik, Universität Kassel
Update2020/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Science education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: