Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMueller, Julia Eduardovna
TitelPrincipy organizacii smesannogo kursa po nemeckomu jazyku kak inostrannomu na platforme Moodle.
Gefälligkeitsübersetzung: Principles of Organization of Mixed Course in German as a Foreign Language on Moodle Platform.
QuelleIn: Naucnyj dialog, (2018) 4, S. 340-352
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracherussisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2227-1295
DOI10.24224/2227-1295-2018-4-340-352
URNurn:nbn:de:0168-ssoar-62293-1
SchlagwörterPlanung; Lernen; Lernprozess; Computerunterstützter Unterricht; Unterricht; Deutsch als Fremdsprache; Spracherwerb; Blended Learning; Virtuelle Hochschule
AbstractThe author's development is presented: a mixed course in German as a foreign language of C1 level in accordance with the common European competences in foreign languages on the Moodle platform at the University of Duisburg-Essen (Germany). The relevance of the development is determined by the need to intensify the teaching of a foreign language through the introduction of modern information and communication technologies in the learning process. Features of mixed course in comparison to traditional face-to-face course are described. The methodological approaches underlying the course and competences formed in the online phase are presented. Special attention is paid to the development of communicative competence as a global goal of the course. The structure genscheidt" from the point of view of possibility of the mixed course organization on its material is considered. The Moodle tools (forum, poll, wiki, glossary) and the possibilities of their application for the organization of individual, pair, group work in static and variable pairs and groups, discussions in the plenum are analyzed. Examples of tasks are given. Attention is paid to the tools of intermediate and final control: tests, wiki, written tasks. The methods of feedback of students with the teacher leading the online phase are described.
Erfasst vonGESIS - Leibniz-Institut für Sozialwissenschaften, Mannheim
Update2020/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Naucnyj dialog" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: