Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSaye, John W.; Stoddard, Jeremy; Gerwin, David M.; Libresco, Andrea S.; Maddox, Lamont E.
TitelAuthentic pedagogy.
Examining intellectual challenge in social studies classrooms.
QuelleIn: Journal of curriculum studies, 50 (2018) 6, S. 865-884Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-0272; 1366-5839
DOI10.1080/00220272.2018.1473496
SchlagwörterStaatsbürgerliche Erziehung; Lernen; Lehren; Gemeinschaftskunde; Politische Bildung
AbstractThis paper reports results from a six-state study of 62 USA social studies classrooms. We examined the extent to which intellectually challenging authentic pedagogy was present in study classrooms, the characteristics of classroom practice at different levels of authentic pedagogy, and how those characteristics may promote or inhibit high levels of authentic intellectual work (AIW). Like earlier AIW studies, we found generally low levels of AIW in observed classes. However, we did find several cases of classrooms scoring in the highest AIW range. We examined characteristics of practice that typified teaching of exemplar lessons at four different levels of authentic pedagogy and identified noteworthy differences in teacher purpose, the ways teachers structured and enacted lessons to accomplish their purposes, and the ways that the structures of the lessons encouraged different lesson narratives that communicated different epistemological assumptions about the complexity of social reality and the process of sense-making. Teachers at the higher levels of the AIW scale sought to promote autonomy and civic competence. We conclude that to maintain democratic societies, educators must expand the number of classrooms offering students this essential preparation for civic life and provide suggestions for how this might be accomplished.
Erfasst vonIPN - Leibniz-Institut für die Pädagogik der Naturwissenschaften und Mathematik an der Universität Kiel
Update2019/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of curriculum studies" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: