Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSchnittjer, Insa
InstitutionLeibniz-Institut für Bildungsverläufe; Universität Koblenz-Landau
TitelNEPS technical report for mathematics. Scaling results of starting cohort 2 in kindergarten.
QuelleBamberg: Leibniz-Institut für Bildungsverläufe (2018), 23 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheNEPS Survey paper. 43
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie
DOI10.5157/NEPS:SP43:1.0
SchlagwörterRasch-Modell; Test; Kind; Kindergarten; Mathematik; Mathematische Kompetenz; Lebensspanne; Kompetenzentwicklung; NEPS (National Educational Panel Study)
AbstractThe National Educational Panel Study (NEPS) aims at investigating the development of competencies across the whole life span and designs tests for assessing these different competence domains. In order to evaluate the quality of the competence tests, a wide range of analyses based on item response theory (IRT) were performed. This paper describes the data and scaling procedure for the mathematical competence test in kindergarten of starting cohort 2. The mathematics test contained 26 items representing different content areas as well as different cognitive components and using different response formats. The test was administered to 2,727 six-year old kindergarteners. Their responses were scaled using the Rasch model. Item fit statistics, differential item functioning, Rasch-homogeneity, and the test´s dimensionality were evaluated to ensure the quality of the test. These analyses showed that the test exhibited a high reliability, good item fit and that the items fitted the model in a satisfactory way. Furthermore, test fairness could be confirmed for different subgroups. As the correlations between the five content areas were very high in a multidimensional model, the assumption of unidimensionality seems adequate. Overall, the results revealed good psychometric properties of the mathematics test, thus supporting the estimation of a reliable mathematics competence score. Besides the scaling results, this paper also describes the data available in the Scientific Use File and provides ConQuest-Syntax for scaling the data. (Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2021/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: