Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inReckermann, Julia
TitelReading authentic english picture books in the primary school EFL classroom.
A study of reading comprehension, reading strategies and FL develoment.
QuelleBerlin; Bern; Bruxelles; New York; Oxford; Warszawa; Wien: Peter Lang (2018), 499 S.
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Dissertation, Universität Bielefeld, 2016.
ReiheFremdsprachendidaktik inhalts- und lernerorientiert. 37
BeigabenIllustrationen
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Verlagshomepage
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN3-631-75646-1; 978-3-631-75646-1
DOI10.3726/b14360
SchlagwörterForschungsdesign; Mixed-Methods-Design; Quasi-Experiment; Bilderbuch; Kinderbuch; Schuljahr 04; Grundschule; Schüler; Kooperatives Lernen; Lernmethode; Peer Group; Curriculum; Bilingualer Unterricht; Fremdsprachenunterricht; Englischunterricht; Lesekompetenz; Lesen; Leseverstehen; Deutschland
AbstractThis book deals with reading authentic English picture books in the primary school EFL classroom in Germany. Questioning whether teachers and researchers underestimate young learners' competences in English as a foreign language, the author conducted a mixed methods study that investigated Year 4 EFL learners' reading of six different picture books. While focusing on the learners' reading comprehension and reading strategies, the study also explored the possible effects of regular reading on foreign language development. The results of the study suggest a greater focus on meaningful reading tasks in the primary school EFL classroom to create a challenging, authentic and individualised learning environment for young learners of English. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2020/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: