Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenEllis, Robert Anthony (Hrsg.); Goodyear, Peter (Hrsg.)
TitelSpaces of teaching and learning.
Integrating perspectives on research and practice.
QuelleSingapore: Springer (2018), xiii, 243 S.
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheUnderstanding teaching-learning practice
BeigabenIllustrationen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN978-981-10-7154-6; 978-981-10-7155-3; 978-981-13-5596-7
DOI10.1007/978-981-10-7155-3
SchlagwörterLernpsychologie; Raumgestaltung; Schulgestaltung; Schulraum; Lernumgebung; Lernort; Unterrichtstechnologie; Digitalisierung; Design; Universität; Blended Learning; E-Learning; Situationsanalyse; Wirkung; Australien; Singapur
AbstractThis integrated collection of perspectives on the spaces of teaching and learning uses 'learning space' to place educational practice in context. It considers the complex relationships involved in the design, management and use of contemporary learning spaces. It sheds light on some of the problems of connecting the characteristics of spaces to the practices and outcomes of teaching and learning. The contributions show how research into learning spaces can inform broader educational practices and how the practices of teaching, learning and design can inform research. The selection of chapters demonstrates the value of gathering together multiple sources of evidence, viewed through different epistemological lenses in order to push the field forward in a timely fashion. The book provides both a broad review of current practices as well as a deep-dive into particular educational and epistemological challenges that the various approaches adopted entail. Contrasts and commonalities between the different approaches emphasise the importance of developing a broad, robust evidence-base for practice in context. This is the inaugural book in the series Understanding Teaching-Learning Practice. (Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2020/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: