Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBleakley, Hoyt
InstitutionNational Bureau of Economic Research
TitelLongevity, education, and income.
How large is the triangle?
Gefälligkeitsübersetzung: Langlebigkeit, Bildung und Einkommen. Wie groß ist das Dreieck?
QuelleCambrige, Mass. (2018), 63 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheNBER working paper. 24247
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie
DOI10.3386/w24247
SchlagwörterBildung; Lebenserwartung; Bildungsertrag; Entwicklungsland; Sterblichkeit; Einkommenseffekt; Investition; Lebenseinkommen; Internationaler Vergleich; Auswirkung; Welt; China; Indien; Japan; USA; Ägypten
Abstract"While health affects economic development and wellbeing through a variety of pathways, one commonly suggested mechanism is a 'horizon' channel in which increased longevity induces additional education. A recent literature devotes much attention to how much education responds to increasing longevity, while this study asks instead what impact this specific channel has on wellbeing (welfare). I note that death is like a tax on human-capital investments, which suggests the use of a standard public-economics tool: triangles. I construct estimates of the triangle gain if education adjusts to lower adult mortality. Even for implausibly large responses of education to survival differences, almost all of today's low-human-development countries, if switched instantaneously to Japan's survival curve, would place a value on this channel of less than 15% of income. Calibrating the model with well-identified micro- and cohort-level studies, I find that the horizon triangle for the typical low-income country is instead less than a percent of lifetime income. Gains from increased survival in the 20th-century are similarly sized." (Author's abstract, IAB-Doku).
Erfasst vonInstitut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg
Update2018/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: