Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Schaeper, Hildegard; Weiß, Thomas |
---|---|
Titel | The conceptualization, development, and validation of an instrument for measuring the formal learning environment in higher education. |
Quelle | Aus: Blossfeld, Hans-Peter (Hrsg.); Maurice, Jutta von (Hrsg.); Bayer, Michael (Hrsg.); Skopek, Jan (Hrsg.): Methodological issues of longitudinal surveys. Wiesbaden: Springer VS (2016) S. 267-290
PDF als Volltext |
Beigaben | Literaturangaben |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Sammelwerksbeitrag |
ISBN | 978-3-658-11992-8; 978-3-658-11994-2 |
DOI | 10.1007/978-3-658-11994-2_16 |
Schlagwörter | Datenerhebung; Fragebogenerhebung; Lernumgebung; Messung; Hochschulbildung; Übergang Studium - Beruf; Konzeptualisierung; NEPS (National Educational Panel Study) |
Abstract | Our article describes the conceptualization and measurement of the formal learning environment in higher education that was used in the substudy "Stage 7-From Higher Education to the Labor Market" of the National Educational Panel Study (NEPS). On the basis of a coherent conceptual framework adopted throughout the NEPS, we developed a parsimonious questionnaire that proved to be a valid and reliable instrument for measuring central dimensions of the process quality of higher education, namely structure, support, challenge, and orientation. This article presents the results of the reliability and validity analyses and identifies areas for further improvements. (Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2020/3 |