Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enZander, Stefan; Swertz, Christian; Verdú, Elena; Jesús Verdú Pérez, María; Henning, Peter
TitelA semantic MediaWiki-based approach for the collaborative development of pedagogically meaningful learning content annotations.
QuelleAus: Molli, Pascal (Hrsg.); Breslin, John G. (Hrsg.); Vidal, Maria-Esther (Hrsg.): Semantic web collaborative spaces. Second International Workshop, SWCS 2013, Montpellier, France, May 27, 2013. Third International Workshop, SWCS 2014, Trentino, Italy, October 19, 2014. Revised selected and invited papers. Zürich: Springer International Publishing (2016) S. 73-114
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext (2); PDF als Volltext kostenfreie Datei (3)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheLecture notes in computer science. 9507
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Sammelwerksbeitrag
ISBN978-3-319-32666-5; 978-3-319-32667-2
DOI10.1007/978-3-319-32667-2
URNurn:nbn:de:0111-pedocs-156420 urn:nbn:de:0111-pedocs-159706
SchlagwörterMedien; Mediendidaktik; Lernen; Lernprozess; Lerninhalt; Computer; Lernsystem; Technologieunterstütztes Lernen; Semantik; Semantisierung; Tutorensystem; E-Learning; Web Based Training
AbstractIn this work, the authors present an approach that allows educational resources to be collaboratively authored and annotated with well-defined pedagogical semantics using Semantic MediaWiki as collaborative knowledge engineering tool. The approach allows for the exposition of pedagogically annotated learning content as Linked Open Data to enable its reuse across e-learning platforms and its adaptability in different educational contexts. We employ Web Didactics as knowledge organization concept and detail its manifestation in a Semantic MediaWiki system using import and mapping declarations. We also show how the inherent pedagogical semantics of Web Didactics can be retained when learning material is exported as RDF data. The advantage of the presented approach lies in addressing the constructivist view on educational models: The different roles involved in the content development process are not forced to adapt to new vocabularies but can continue using the terms and classification systems they are familiar with. Results of the usability test with computer scientists and education researchers are positive with significantly more positive results for computer scientists. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2019/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: