Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenTrimmer, Karen (Hrsg.)
TitelPolitical pressures on educational and social research.
International perspectives. First issued in paperback 2017.
QuelleLondon: Routledge Taylor & Francis Group (2016), xiv, 219 S.Verfügbarkeit 
BeigabenIllustrationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN978-0-8153-6065-0
SchlagwörterBildungsforschung; Evaluation; Fallstudie; Australien; Ethik; Finnland; Taiwan; Großbritannien; Macht; Politik; Portugal; Evaluation; Schweden; Forschungspolitik; Internationaler Vergleich; Bildungsforschung; Fallstudie; Forschungspolitik; Auftragsforschung; Forschungsprozess; Hochschulforschung; Neoliberalismus; Ethik; Macht; Neoliberalismus; Politik; Ökonomisierung; Auftragsforschung; Hochschulforschung; Internationaler Vergleich; Einflussfaktor; Forschungsprozess; PISA (Programme for International Student Assessment); Australien; Finnland; Großbritannien; Portugal; Schweden; Taiwan
AbstractPolitical Pressures on Educational and Social Research draws upon a variety of theoretical and methodological approaches to consider the problems that can arise when research findings diverge from political directions for policy. Chapters explore the impacts this can have on the researchers, as well as the influence it has on the research, including the methodology and the publication of results. The book offers innovative ways of seeing how these connect, overlap and interact, revealing particular issues of concern for researchers and evaluators in the context of research internationally. Key topics include the power and positioning of research, evidence based policy development, ethics and the importance of research that seeks to explore and discover knowledge. The book is divided into two sections. The first presents chapters from international academics, which provide a theoretical underpinning and discussion of power, policy, ethics and their influence on research resourcing, autonomy, purpose and methodology. The second section explores specific case studies and instances from the authors' own experiences in the field. (Verlag).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2018/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: