Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionOECD
TitelSchool leadership for learning.
Insights from TALIS 2013.
QuelleParis: OECD Publishing (2016), 176 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheTeaching and learning international survey
BeigabenIllustrationen
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN92-64-25833-7; 92-64-25834-5; 978-92-64-25833-4; 978-92-64-25834-1
DOI10.1787/9789264258341-en
SchlagwörterFührungsstil; Empirische Untersuchung; Evaluation; Schulsystem; Schulleiter; Schulleitung; Schulkultur; Sekundarstufe I; Sekundarstufe II; Grundschule; Lehrer; Lehrerfortbildung; Schüler; Lernbedingungen; Lerngemeinschaft; Unterrichtsklima; Unterricht; Internationaler Vergleich; Einflussfaktor; Kooperation; Qualität; Qualitätsentwicklung; Führungskraft; OECD-Staaten
AbstractUsing the TALIS database, this report looks at different approaches to school leadership and the impact of school leadership on professional learning communities and on the learning climate in individual schools. It looks at principals' instructional and distributed leadership across different education systems and levels. Instructional leadership comprises leadership practices that involve the planning, evaluation, co-ordination and improvement of teaching and learning. Distributed leadership in schools explores the degree of involvement of staff, parents or guardians, and students in school decisions. How are principals' and schools' characteristics related to instructional and distributed leadership? What types of leadership are favoured across countries? What impact do they have on the establishment of professional learning communities and positive learning environments? The report notes that teacher collaboration is more common in schools with strong instructional leadership. However, about one in three principals does not actively encourage collaboration among the teaching staff in his or her school. There is room for improvement; and both policy and practice can help achieve it. The report offers a series of policy recommendations to help strengthen school leadership. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2017/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: