Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRienow, Andreas; Graw, Valerie; Heinemann, Sascha; Schultz, Johannes; Selg, Fabian; Menz, Gunter
TitelEarth observation from the ISS Columbus laboratory - an open education approach to foster geographical competences of pupils in secondary schools.
QuelleAus: Ouwehand, Leny (Hrsg.): Living planet symposium 2016. Proceedings; 9-13 May 2016, Prague, Czech Republik. Noordwijk: ESA Communications (2016) [7] S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheSpecial publications / European Space Agency. 740
BeigabenIllustrationen
Zusatzinformationhttp://www.columbuseye.uni-bonn.de
Spracheenglisch
DokumenttypCD-ROM; online; Sammelwerksbeitrag
ISBN92-9221-305-9; 978-92-9221-305-3
SchlagwörterMedienpädagogik; Fernerkundung; Raumfahrt; Medienpädagogik; Fernerkundung; Kompetenzentwicklung; Raumfahrt
AbstractSince spring 2014, four commercial off-the-shelf cameras (COTS) are attached to ESA's Columbus laboratory taking videos of the Earth 24/7. The only European partner of the NASA experiment 'High Definition Earth Viewing' (HDEV) is the educational project 'Columbus Eye - Live-Imagery from the ISS in Schools' (www.columbuseye.uni-bonn.de). In order to implement earth observation techniques for a sustainable use in secondary school lessons, the project develops interactive teaching materials. They enable pupils to apply professional remote sensing analyses. The paper explains the development paradigm of the project rooted in problem-based learning and moderate constructivism. It will be discussed how teachers are provided with didactical commentaries and trained in face-to-face work- shops for an efficient and sustainable implementation of the material. In doing so, it is ensured that pupils can experience the value of earth observation and space technologies to monitor ongoing processes of coupled human-environment systems driving the future of the Earth. (Orig.).
Erfasst vonExterner Selbsteintrag
Update2017/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: