Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inGuber, Raphael
InstitutionMunich Center for the Economics of Aging
TitelMaking it right? Social norms, handwriting and human capital.
Gefälligkeitsübersetzung: Mit rechts arbeiten? Soziale Normen, Handschriftlichkeit und Humankapital.
QuelleMünchen (2016), 73 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheMEA discussion papers. 2016,07
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie
SchlagwörterBildung; Erziehung; Kognitive Kompetenz; Persönlichkeitsmerkmal; Soziale Norm; Eltern; Kind; Schreiben; Diskriminierung; Einkommensunterschied; Stigmatisierung; Beschäftigungseffekt; Einkommenseffekt; Investition; Physiologischer Faktor
Abstract"I study the forced right-hand writing of left-handed children (switching) as a case where social norms motivate parents to invest in their children. While the previous literature has found that left-handers obtain less human capital and lower wages than right-handers, due to innate cognitive deficits, I find that switched lefthanders actually perform equally well or even better than right-handers in the labor market, while non-switched left-handers exhibit the known deficits of left-handers. Using rich data from the German Socio-Economic Panel (SOEP), it is shown that these differences occur due to differential human capital accumulation indicating a discrimination during schooling. Taking into account schooling, both types of left-handers exhibit the same wage gap with right-handers. Cognitive and noncognitive traits differ and matter little in explaining these gaps. These findings are consistent with switching being a compensatory intervention for innate deficits. To address potential (positive) selection bias, I propose an identification strategy based on right-handers as a counter-factual group." (Author's abstract, IAB-Doku).
Erfasst vonInstitut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg
Update2017/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: