Literaturnachweis - Detailanzeige
Sonst. Personen | Liu, Woon Chia (Hrsg.); Wang, John Chee Keng (Hrsg.); Ryan, Richard M. (Hrsg.) |
---|---|
Titel | Building autonomous learners. Perspectives from research and practice using self-determination theory. |
Quelle | Singapore; New York; Dordrecht; London; Heidelberg: Springer (2016), xvii, 302 S.
PDF als Volltext |
Beigaben | Diagramme |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Monographie |
ISBN | 978-981-287-629-4 |
DOI | 10.1007/978-981-287-630-0 |
Schlagwörter | Bildung; Bildungserfolg; Psychologie; Selbstbestimmung; Wohlbefinden; Förderung; Elternmitwirkung; Lehrer; Schüler; Schulerfolg; Schülerleistung; Wetteifer; Lernen; Lernmotivation; Lernumgebung; Motivation; Selbstständiges Lernen; Unterrichtseinheit; Unterrichtsklima; Computerunterstützter Unterricht; Unterricht; Sportunterricht; Kontrolle; Modell; Theorie; Zielvereinbarung; Singapur |
Abstract | This edited work presents a collection of papers on motivation research in education around the globe. Pursuing a uniquely international approach, it also features selected research studies conducted in Singapore under the auspices of the Motivation in Educational Research Lab, National Institute of Education, Singapore. A total of 15 chapters include some of the latest findings on theory and practical applications alike, prepared by international [...] researchers in the field of motivation research in education. Each author provides his/her perspective and practical strategies on how to maximize motivation in the classroom. Individual chapters focus on theoretical and practical considerations, parental involvement, teachers' motivation, ways to create a self-motivating classroom, use of ICT, and nurturing a passion for learning. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2017/2 |