Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Nagel, Alexander-Kenneth; Bieber, Tonia; Jakobi, Anja P.; Knodel, Philipp; Niemann, Dennis |
---|---|
Titel | Measuring transformation of education policy. A mixed-method approach. |
Quelle | Aus: Martens, Kerstin (Hrsg.); Nagel, Alexander-Kenneth (Hrsg.); Windzio, Michael (Hrsg.); Weymann, Ansgar (Hrsg.): Transformation of education policy. Basingstoke u.a.: Palgrave Macmillan (2010) S. 28-50 |
Reihe | Transformations of the state |
Beigaben | grafische Darstellungen |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Sammelwerksbeitrag |
ISBN | 0-230-24634-6; 978-0-230-24634-8 |
Schlagwörter | Expertenbefragung; Längsschnittuntersuchung; Methodologie; Quantitative Forschung; Bildungspolitik; Datenanalyse; Datenerfassung; Messung; Internationale Zusammenarbeit; Nationalstaat; Transformation; Globalisierung; Internationaler Vergleich; Analyse; Dokument; Einflussfaktor; Netzwerk; Internationale Organisation |
Abstract | In this chapter the authors outline the methodological approach used to measure the transformation of education policy. It presents the mixed-methods design applied in this volume, which combines qualitative methods (expert interviews and document analysis) with quantitative methods (network analysis and regression analysis). (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2014/4 |