Literaturnachweis - Detailanzeige
Sonst. Personen | Batra, Poonam (Hrsg.) |
---|---|
Titel | Social science learning in schools. Perspective and challenges. |
Quelle | Los Angeles u.a.: SAGE (2010), XIII, 320 S. |
Beigaben | Illustrationen; CD-ROM 1 |
Zusatzinformation | Inhaltsverzeichnis |
Sprache | englisch; hindi |
Dokumenttyp | gedruckt; Monographie |
ISBN | 81-321-0296-7; 978-81-321-0296-0 |
Schlagwörter | Curriculum; Schulbuch; Aufsatzsammlung; Indien |
Abstract | Introduction / Poonam Batra -- Reconstructing the curricular development process. the insider's narrative / The Eklavya Team -- Civics curriculum and textbooks / Amman Madan -- Geography curriculum and textbooks / Yemuna Sunny and Kamala Menon -- History curriculum and textbooks / Tripta Wahi -- Social science texts. a pedagogic perspective / Poonam Batra and Disha Nawani -- Dynamics of knowledge and praxis. a view from the field / The Eklavya Team -- Conclusion / Poonam Batra. |
Erfasst von | Leibniz-Institut für Bildungsmedien | Georg-Eckert-Institut (GEI), Braunschweig |
Update | 2014/3 |