Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inZehle, Jana
TitelDropout in first grade as an indicator for learning difficulties in Ethiopian government primary schools.
An investigation of intercultural and international comparative education for students with individual needs.
Gefälligkeitsübersetzung: Dropout ersten Grades als ein Indikator für Lernschwierigkeiten in äthiopischen Grundschulen. Eine Untersuchung interkultureller und internationaler vergleichender Bildungsforschung für Schulkinder mit individuellen Schwierigkeiten.
QuelleBerlin: Logos-Verl. (2010), 406 S.Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN978-3-8325-2439-5
SchlagwörterVergleichende Erziehungswissenschaft; Bildungsforschung; Bildungsdefizit; Schule; Grundschule; Schulkind; Schulversagen; Interkultureller Faktor; Lernen; Lernschwierigkeit; Entwicklungsland; Hauptstadt; Abbruch; Straßenkind; Zielgruppe; Afrika; Ostafrika; Subsahara-Afrika; Äthiopien
Abstract"Dropout can be considered as severe hindrance to fight poverty in many countries. Children dropout from school without minimal education. In Ethiopia, dropout in first grade primary school is a widespread phenomenon and incompatible with the Millennium Goal 'Achieving universal primary education'. The researcher investigates the relation between dropout and learning difficulties while as learning difficulties are discussed as a comprehensive concept going beyond the institutional framework of school. The investigation took place in Addis Ababa and in rural areas in Southern Ethiopia. The findings of this investigation led the researcher to draw consequences and formulate recommendation relevant in a global context. Thus, the research paper provides a far-reaching contribution to the intercultural and international comparative education for individual needs." (author's abstract).
Erfasst vonGESIS - Leibniz-Institut für Sozialwissenschaften, Mannheim
Update2011/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: