Literaturnachweis - Detailanzeige
Sonst. Personen | Pleschova, Gabriela (Hrsg.) |
---|---|
Institution | European Consortium for Political Research |
Titel | IT in action. Stimulating quality learning at undergraduate students. |
Quelle | Opladen u.a.: Budrich (2010), 130 S. |
Reihe | Teaching political science book series |
Beigaben | Illustrationen |
Zusatzinformation | Inhaltsverzeichnis |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Monographie |
ISBN | 3-940755-68-0; 978-3-940755-68-1 |
Schlagwörter | Empirische Forschung; Medieneinsatz; Lernerfolg; Lernen; Computerunterstützter Unterricht; Lernsoftware; Soziale Software; Personalentwicklung; Hochschullehrer; Hochschulunterricht; Sozialwissenschaften; E-Learning; Qualität; Student; Informationstechnologie; World Wide Web; Europa; Großbritannien; Leicester |
Abstract | This book examines under which conditions information technology can stimulate high-quality learning, in particular at the undergraduate level and in social science courses. It also reports on possible effects the use of technology might have on student learning. Examples provided by the authors show that emerging technologies can be particularly helpful while teaching large student groups or while teaching courses with rapidly changing content. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2011/3 |