Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Emerson, Jane; Babtie, Patricia |
---|---|
Sonst. Personen | Butterworth, Brian (Vorw.) |
Titel | The dyscalculia assessment. |
Quelle | London u.a.: Continuum (2010), XI, 199 S. |
Beigaben | Illustrationen |
Zusatzinformation | Inhaltsverzeichnis |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Monographie |
ISBN | 1-441-14085-9; 978-1-441-14085-2 |
Schlagwörter | Testkonstruktion; Diagnostik; Intelligenzmessung; Spiel; Didaktik; Unterrichtsmethode; Diagnostik; Zahlensystem; Testkonstruktion; Leistungsbeurteilung; Definition; Individualisierung; Leistungsmessung; Rechenschwäche; Grundrechenart; Spiel; Leistungsbeurteilung; Schülerleistung; Didaktik; Individualisierung; Differenzierender Unterricht; Unterrichtsmethode; Grundrechenart; Rechenschwäche; Rechenunterricht; Zahlensystem; Definition; Handreichung; Leistungsmessung |
Abstract | A complete assessment tool for investigating maths difficulties in children, this book also provides advice for implementing the findings into teaching plans. Dyscalculia is a specific learning disability involving difficulty in acquiring numeracy skills. A significant group of children fail to progress beyond counting in ones; they cannot calculate efficiently or learn their tables. This assessment tool is designed to explore which aspects of numeracy the child is struggling to acquire. The evidence from the assessment can then be used to draw up a personalized teaching plan. (DIPF/Verlag). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2011/1 |