Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenMikk, Jaan (Hrsg.); Veisson, Marika (Hrsg.); Luik, Piret (Hrsg.)
InstitutionTartu Ülikool; Tallinna Ülikool; Europäische Kommission / Europäischer Sozialfonds; Investing in your future
TitelTeacher's personality and professionalism.
QuelleFrankfurt, Main: Lang (2010), 191 S.Verfügbarkeit 
ReiheEstonian studies in education. 2
Beigabengrafische Darstellungen
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISSN1868-744X
ISBN3-631-61053-X; 978-3-631-61053-4
SchlagwörterEmpirische Forschung; Qualitative Forschung; Einstellung (Psy); Persönlichkeit; Selbstwirksamkeit; Eltern; Kindergarten; Kindertagesstätte; Elternmitwirkung; Lehrer; Lehramtsstudent; Lehrerausbildung; Schulpraktikum; Lehrerfortbildung; Junglehrer; Soziale Kompetenz; Unterrichtsmethode; Unterrichtssprache; Russisch; Bilingualismus; Estnisch; Arbeitsbedingungen; Beruf; Berufsanforderung; Professionalisierung; Internationaler Vergleich; Belastung; Kooperation; Professionalität; Estland; Finnland; Island; Niederlande; Portugal
AbstractThe papers in this collection analyse the professionalism of teachers in Estonia and neighbouring countries from several perspectives. Data from the OECD TALIS survey have been used to study the transformation of the teaching profession in recent years. As Estonia is bicultural, one paper deals with the transition to Estonian as the language of instruction in Russian-medium schools. Teacher professionalism is related to communication skills and this is also explored. It is generally accepted that teachers' beliefs guide them in their daily work, and so three papers deal with the professional self and self-efficacy beliefs among teachers. In addition, an adaptation of the Teacher Efficacy Scale to the Estonian context is presented. The professional experience of young teachers is analysed and a comparison of the school practicum in teacher training in the Netherlands, Estonia and Finland is explored. Finally, the stress that teachers experience has been studied along with the preferred strategies for coping. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2011/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: