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Autor/inn/enCavapozzi, Danilo; Fiume, Alessio; Garrouste, Christelle; Weber, Guglielmo
InstitutionMannheim Research Institute for the Economics of Aging
TitelChildhood, schooling and income inequality.
Gefälligkeitsübersetzung: Kindheit, Ausbildung und Einkommensungleichheit.
QuelleMannheim: MEA (2010), 14 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheMannheim Research Institute for the Economics of Aging. Discussion paper. 212-2010
Beigabengrafische Darstellungen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
SchlagwörterKultur; Bildungsbeteiligung; Soziale Ungleichheit; Soziale Herkunft; Soziale Mobilität; Bildungspolitik; Bildungsabschluss; Einkommensunterschied; Sozioökonomischer Faktor; Einkommenseffekt; Wohnsituation; Internationaler Vergleich; Auswirkung; Europäische Union; Berufsanfänger; Belgien; Deutschland; Dänemark; Frankreich; Griechenland; Italien; Niederlande; Polen; Schweden; Schweiz; Spanien; Tschechische Republik; Österreich
Abstract"This contribution provides descriptive evidence that financial and educational background of parental household plays an important role in determining individual socio-economic outcomes. Educational attainments (years of schooling) and income inequality are shown to vary with the environment in which individuals grew up. In particular, respondents living in better off and better educated contexts, an average, remain in full time education longer and exhibit lower income inequality. This pattern is present in all countries and it is found to be particularly pervasive for Mediterranean countries which associate poorer socio-economic conditions during childhood with higher differentials in years of full-time education and higher income inequality." Die Untersuchung enthält quantitative Daten. Forschungsmethode: empirisch-quantitativ; empirisch; Sekundäranalyse; Querschnitt. (Text excerpt, IAB-Doku).
Erfasst vonInstitut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg
Update2011/2
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