Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCunha, Flavio; Heckman, James J.; Schennach, Susanne M.
TitelEstimating the technology of cognitive and noncognitive skill formation.
QuelleLondon: Centre for Microdata Methods and Practice (2010), 55 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheCemmap working paper / Centre for Microdata Methods and Practice. 2010,09
Beigabengrafische Darstellungen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie; Graue Literatur
SchlagwörterFaktorenanalyse; Schätzung; Bildungsniveau; Kognitive Kompetenz; Familiensoziologie; Eltern; Faktorenanalyse; Investition; Kind; Theorie; USA; Familiensoziologie; Bildungsinvestition; Bildungsniveau; Kognitive Kompetenz; Schätzung; Eltern; Kind; Bildungsinvestition; Investition; Arbeitspapier; Theorie; USA
AbstractThis paper formulates and estimates multistage production functions for children's cognitive and noncognitive skills. Skills are determined by parental environments and investments at different stages of childhood. We estimate the elasticity of substitution between investments in one period and stocks of skills in that period to assess the benefits of early investment in children compared to later remediation. We establish nonparametric identfication of a general class of production technologies based on nonlinear factor models with endogenous inputs. A by-product of our approach is a framework for evaluating childhood and schooling interventions that does not rely on arbitrarily scaled test scores as outputs and recognizes the differential effects of the same bundle of skills in different tasks. Using the estimated technology, we determine optimal targeting of interventions to children with different parental and personal birth endowments. Substitutability decreases in later stages different parental and personal birth endowments. Substitutability decreases in later stages of the life cycle in the production of cognitive skills. It is roughly constant across stages of the life cycle in the production of noncognitive skills. This finding has important implications for the design of policies that target the disadvantaged. For most configurations of disadvantage, it is optimal to invest relatively more in the early stages of childhood than in later states.
Erfasst vonZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Kiel
Update2011/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: