Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHinchey, Patricia H.
TitelFinding freedom in the classroom.
A practical introduction to critical theory. Rev. ed.
QuelleNew York, NY u.a.: Lang (2010), xviii, 154 S.Verfügbarkeit 
ReiheCounterpoints. 24
BeigabenLiteratur- und URL-Angaben S. [149]-151
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISSN1058-1634
ISBN1-4331-0880-1; 978-1-4331-0880-8
SchlagwörterBildung; Bildungstheorie; Positivismus; Soziale Ungleichheit; Reproduktion; Schule; Lehrer; Lerntheorie; Sprache; Erkenntnistheorie; Konstruktivismus; Kritische Theorie; Macht; Sozialer Status; Philosophie; USA
Abstract[The book provides] provocative questions about taken-for-granted educational routines as well as an alternative, imaginative view of what classrooms might become. This revised edition brings the conversation to the present day with contemporary examples and references to the best current thinking and writing on relevant issues. By defining terms in everyday language and demonstrating their relevance to everyday life in and out of the classroom, the book demystifies such formidable concepts as hegemony, epistemology, and praxis for readers with little or no background in educational philosophy. Each chapter in this edition ends with several thought-provoking discussion questions and an annotated list of suggestions for further reading, which together provide a sturdy bridge between the theoretical and the practical. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2010/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: