Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCzerwionka, Thomas; Klebl, Michael; Schrader, Claudia
TitelLecturing Tomorrow: Virtual Classrooms, User Centered Requirements and Evaluative Methods.
QuelleAus: Ebner, Martin (Hrsg.); Schiefner, Mandy (Hrsg.): Looking toward the future of technology-enhanced education |ubiquitous learning and the digital native. Hershey, Pa. u.a.: Information Science Reference (2010) S. 353-372Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Sammelwerksbeitrag
ISBN978-1-61520-678-0; 978-1-61520-679-7
SchlagwörterBildungsforschung; Evaluation; Methode; Medienpädagogik; Virtuelles Klassenzimmer; Nutzer
AbstractThis chapter presents a survey methodology addressing learners' requirements, their expectations and experiences regarding challenges in the implementation process of new educational technology in educational institutions. The presented methodology was devised and applied during the pilot use of a web conferencing system (in its educational form as a virtual classroom) in distance education, and combines the evaluation of usability, acceptance and expected benefits in order to generate statements and to substantiate decisions on educational technology at an early stage of its institutional introduction. The methodical procedure, survey instruments and results from its exemplary exertion are described. The overall objective of this chapter is to prove the appropriateness of this multi-perspective and user centered approach towards the examination of utility, resulting in a pragmatic and transferable tool for the evaluation of the three named factors.
Erfasst vonExterner Selbsteintrag
Update2010/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: