Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenCampbell, Anne (Hrsg.); Groundwater-Smith, Susan (Hrsg.)
TitelConnecting inquiry and professional learning in education.
International perspectives and practical solutions. 1. publ.
QuelleLondon u.a.: Routledge (2010), XIV, 210 S.Verfügbarkeit 
Beigabengrafische Darstellungen
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN0-415-47812-X; 978-0-415-47812-0
SchlagwörterSelbstbildung; Bildungsforschung; Empirische Untersuchung; Bildungspolitik; Schulleitung; Lehrer; Lehramtsstudent; Lehrerausbildung; Lehrerfortbildung; Fachkompetenz; Fachwissen; Lehren; Lehre; Unterricht; Professionalisierung; Praktikum; Referendariat; Kooperation; Modell; Praxis; Praxisbezug; Qualitätssicherung; Forscher; Australien; Europa; Großbritannien; Kanada; USA
AbstractHow might inquiry enhance the professional practice of student and practising teachers, teacher educators and other practitioners? What effect might this have on the learning of young people in and outside of the classroom? Based on the findings of an international colloquium and drawing upon a range of practices from the UK, USA, Canada, Europe and Australia, this book is designed to make explicit the connections between Practitioner Inquiry and Teacher Professional Learning in Initial Teacher Education and Ongoing Teacher Professional Development. Considering issues such as: (1) the relationship between practitioner inquiry and pedagogical content knowledge; (2) whether it is possible to scale up from small local and intensive innovations to more broadly-based inquiry; (3) inquiry's role in professional identity, both individual and communal; (4) prevailing socio-political contexts and consequences for social policy formation. It brings together writers who work in designing teacher education courses, and those who are practice-based researchers and policy makers. Crucially, many of these writers inhabit both spheres, and their accounts of how they successfully combine their multiple roles will prove vital reading for all those involved in examining and improving practice leading to enhanced teacher professional learning. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2010/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: