Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMelo-Pfeifer, Silvia
TitelDrawing the plurilingual self: how children portray their plurilingual resources.
QuelleIn: International review of applied linguistics in language teaching, 55 (2017) 1, S. 41-60
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenAbbildungen; Tabellen 2
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0019-042X; 1613-4141
DOI10.1515/iral-2017-0006
SchlagwörterEmpirische Forschung; Kognition; Kommunikation; Kind; Sprachgebrauch; Mehrsprachigkeit
AbstractSocial representations have a deep impact on how societal multilingualism, individual plurilingualism, and plurisemiotic resources are described, reported, and accepted. Traditionally, two perceptions of the relationship between languages in plurilingual minds have been prevalent: the juxtaposed and the interdependent representation. A third perspective has recently emerged, reporting more dynamic and plurisemiotic communicative practices. The authors analyze the most frequent patterns children use to represent their linguistic resources through visual narratives and how these representations fit into those perspectives. Their analysis evinces the dominance of more traditional representations of plurilingual resources as the sum of features from several clearly separated languages. However, some productions already point out at more supple and flexible possibilities of arranging linguistic resources. Finally, the authors provide some clues about the development of linguistic curricula designed for plurilingual children engaged in Heritage Language classes, and they discuss epistemological issues regarding the analysis of multimodal plurilingualism and complex plurilingual practices. (Verlag, adapt.).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International review of applied linguistics in language teaching" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: