Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inDavis, Glenn M.
TitelSongs in the young learner classroom: a critical review of evidence.
QuelleIn: ELT journal, 71 (2017) 4, S. 445-455
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben; Tabellen 1
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0013-8290; 0307-8337; 0951-0893; 1477-4526
SchlagwörterFrühbeginn; Methodik; Wortschatz; Hörverständnis; Lied; Forschungsüberblick
AbstractSongs have been a common feature of young learner classrooms for decades, and numerous publications describe how songs should be employed in order to improve motivation and facilitate the acquisition of various aspects of language, including vocabulary, grammar, pronunciation, and listening skills. However, empirical research examining the effects of songs as used in young learner classrooms remains scarce. This article reviews nine such studies in order to draw general conclusions and pedagogical implications. Findings indicate that songs may be effective at promoting vocabulary acquisition and improving classroom motivation in young learners; other aspects of language such as pronunciation, general oral proficiency, and receptive skills have received little focus in the empirical literature but the research that does exist also shows promising results. (Verlag).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "ELT journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: