Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inDukic Mirzayantz, Marina
TitelA Comparative Analysis of Student Motivation and Beliefs in Traditional and Distance Learning of GFL.
QuelleIn: German as a foreign language, (2017) 3, S. 69-99
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenAbbildungen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1470-9570
SchlagwörterEmpirische Forschung; Einstellung (Psy); Motivation; Unterrichtsorganisation; Deutsch als Fremdsprache; Fernunterricht; Serbien
AbstractThis paper reports on the motivation and beliefs in the traditional and distance learning and teaching of German as a foreign language (GFL) at Singidunum University in Serbia. The conclusion is that between the students in the distance course (experimental group) and those in the traditional course (control group) no statistically significant difference was shown in terms of any changes in their motivation, satisfaction with the quality of teaching and time spent learning German. As indicated in the findings, the course materials and interest in German were top of the list of motivating factors, while lack of self-discipline was identified as the most demotivating factor. The study also reveals that the beliefs held by Serbian students about their 'ought self' do not reflect the perceptions of their 'actual self' as traditional and distance GFL learners. The paper underlines important pedagogical implications regarding the enhancement of students' metacognitive strategies, course design and assessment. (Verlag).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "German as a foreign language" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: