Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSchuetze, Ulf
TitelEfficiency in Second Language Vocabulary Learning.
QuelleIn: Die Unterrichtspraxis - teaching German, 50 (2017) 1, S. 22-31
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenAnhang; Tabellen 3
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1756-1221
DOI10.1111/tger.12019
SchlagwörterEmpirische Forschung; Methodik; Anfangsunterricht; Deutsch als Fremdsprache; Vokabellernen; Frequenz
AbstractAn ongoing question in second language vocabulary learning is how to optimize the acquisition of words. One approach is the so-called "spaced repetition technique" that uses intervals to repeat words in a given time frame. Part of the discussion is on the number of words that can be acquired. Interestingly, within this context a question that has not been explored yet is: Is it more beneficial to increase the number of repetitions (while keeping the number of words constant) or to reduce the number of words (while keeping the number of repetitions constant) in order to improve recall rates? This was the premise of the study carried out with beginning learners of German. Results show that reducing the number of words was not as effective as increasing the number of repetitions, a result that is supported by our understanding of how words are processed in the brain, in particular by the phonological loop. (Verlag).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Die Unterrichtspraxis - teaching German" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: