Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGlazkova, G. B.; Parfenova, L. A.
TitelSoderzanie i sposoby ocenivanija fizkul'turnych kompetencij u skol'nikov s otklonenijami v sostojanii zdorov'ja.
Titel in anderen Sprachen: Health-deficient schoolchildren's physical education competences rating methods and tools.
Gefälligkeitsübersetzung: Inhalt und Methoden zur Bewertung der sportlichen Kompetenzen von Schülern mit Behinderungen im Gesundheitszustand.
QuelleIn: Teorija i praktika fiziceskoj kul'tury, (2017) 12, S. 43-45Verfügbarkeit 
Spracherussisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0040-3601
SchlagwörterKompetenz; Empirische Untersuchung; Schüler; Kognitives Lernen; Motorisches Lernen; Physische Leistungsfähigkeit; Gesundheit; Gesundheitsbewusstsein; Bewegungsaktivität; Gesundheitssport; Körpererziehung; Körperkultur; Sportunterricht; Körperbehinderung; Bewertung; Bewertungssystem
AbstractObjective of the study was to identify the key physical education competences and their rating criteria in application to the schoolchildren diagnosed with health disorders. As required by the relevant FSES, we identified the key physical education competences (values and senses, general cultural, cognitive, learning, communicative, social, labour, informational and personal developmental competences) of the mid-age schoolchildren diagnosed with health disorders. The key physical education competencies were applied to design a new physical education model for the mid-age schoolchildren diagnosed with health disorders (based on a competency-building approach). The experimental education model secures the relevant institutional and educational provisions to improve the physical progress and health of this health group. The education model was found beneficial as verified by the model piloting experiment with 90 health-deficient 5-6- grade schoolchildren (44 girls and 46 boys) of Gymnasia #58, 44 in Ulyanovsk sampled for the experiment. We concluded that a modern physical education of schoolchildren with health disorders shall be designed to build up the relevant physical education competences, with the traditional school curricula being customised to harmonically integrate the cognitive and physical activity. (Autor).
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2018/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Teorija i praktika fiziceskoj kul'tury" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: