Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inRein, Volker
TitelTowards the compatibility of professional and scientific learning outcomes: insights and options in the context of competence orientation.
QuelleIn: International journal for research in vocational education and training, 4 (2017) 4, S. 325-345Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2); PDF als Volltext kostenfreie Datei (3); PDF als Volltext kostenfreie Datei (4)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2197-8646
DOI10.13152/IJRVET.4.4.2
URNurn:nbn:de:0111-pedocs-152458 urn:nbn:de:0168-ssoar-55240-3
SchlagwörterKompetenzerwerb; Berufsausbildung; Bildungspolitik; Deutschland; Lernen; Universität; Bildungspolitik; Handlungsorientierung; Qualifikation; Anerkennung; Lebenslanges Lernen; Hochschulbildung; Qualifikationsanforderung; Durchlässigkeit; Lernen; Handlungsorientierung; Berufsausbildung; Berufliche Kompetenz; Qualifikation; Qualifikationsanforderung; Hochschulbildung; Universität; Lebenslanges Lernen; Anerkennung; Deutschland
AbstractThe steady increase in science-related requirements in operational areas of skilled and managing workforce is influencing worldwide the discourse on shaping professionalization. This article focuses on the compatibility of professional and scientific competence-oriented learning outcomes of qualification programmes within and across the education and training sectors. It is assumed that there is not, per se, a conceptual dichotomy in designing education and training programmes and credentials in a competence-oriented manner to address complex professional and scientific requirements in education and training in a compatible way. The article tries to shift the discussion from a systemic and institutional focus to a conceptual- and requirement-oriented perspective on qualification design. Using Germany as an example, it discusses the conceptual intersections of Vocational Education and Training and academic Higher Education on competence, and comparatively analyzes competence-oriented instruments for the classification and the transparency of learning outcomes and their application in the education practice of dual study programmes with vocational reference qualifications. On this basis, the article elucidates identified characteristics of comprehensive professional-scientific competences and relevant requirement areas in education and training. In addition, further prerequisites for an integrated competence acquisition in education programmes are discussed as well. It is assumed that these characteristics can also be regarded as important prerequisites for the connectivity of qualifications and permeable pathways within and between education systems. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2018/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International journal for research in vocational education and training" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: