Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLafont, Lucile; Rivière, Camille; Darnis, Florence; Legrain, Pascal
TitelHow to structure group work?
Conditions of efficacy and methodological considerations in physical education.
Gefälligkeitsübersetzung: Wie kann man Gruppenarbeit strukturieren? Wirksamkeitsbedingungen und methodische Überlegungen im Sportunterricht.
QuelleIn: European physical education review, 23 (2017) 3, S. 327-338Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1356-336X; 1741-2749
DOI10.1177/1356336X15626639
SchlagwörterKommunikation; Motorische Entwicklung; Selbstwirksamkeit; Soziale Beziehung; Forschungsprogramm; Lernprozess; Lerntheorie; Soziales Lernen; Gruppenarbeit; Unterrichtsmethode; Inklusion; Bewegung (Motorische); Sportpädagogik; Sportunterricht; Kooperation
AbstractThis article is grounded in social constructivist perspectives of learning: its purpose is to provide an overview of the 'Interactions Sociales et Acquisition' (ISA) [Social Interactions and Acquisition] French group's research that examines how a peer-assisted learning (PAL) group context facilitates students' acquisition of motor and social skills in physical education (PE). Issues addressed include the pairing of students in dyads and how training them to endorse tutor and tutee roles facilitates students to work in small groups. The effects of peer interaction on social relations and the inclusion of students with special needs are also overviewed. Findings regarding the influence of student interactions on learning were derived using a variety of data collection methodologies, including quantitative data used to test the effectiveness of various interactive procedures and qualitative analyses of verbal protocols to better understand the interactive dynamics involved in such learning devices. The ISA work highlights the complementary value of both of these methodological approaches for studying group work effects. ISA findings suggest that PE teachers prepare students for functional interaction group work by taking into consideration the students' characteristics (like gender or desire for control) in the constitution of dyads and then effectively training the tutors to deliver the expected content. Cooperative learning (CL) contexts also provided a viable alternative for facilitating the inclusion of students with disabilities or those with lower initial skill levels. (Autor).
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2018/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "European physical education review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: