Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWallhead, Tristan; Dyson, Ben
TitelA didactic analysis of content development during Cooperative Learning in primary physical education.
Gefälligkeitsübersetzung: Eine didaktische Analyse der Entwicklung des Lerninhalts während kooperativen Lernens im Sportunterricht an der Grundschule.
QuelleIn: European physical education review, 23 (2017) 3, S. 311-326Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1356-336X; 1741-2749
DOI10.1177/1356336X16630221
SchlagwörterFallstudie; Unterrichtsanalyse; Kommunikation; Grundschule; Gruppenarbeit; Interaktion; Kommunikation; Kooperation; Lehrerverhalten; Sportunterricht; Unterrichtsanalyse; Unterrichtsmethode; Lerntheorie; Fallstudie; Lernerfolg; Sportpädagogik; Schülerverhalten; Grundschule; Lehrerverhalten; Interaktion; Schülerverhalten; Lernerfolg; Lernbedingungen; Lernprozess; Lerntheorie; Gruppenarbeit; Unterrichtsmethode; Unterrichtsmodell; Sportpädagogik; Sportunterricht; Kooperation
AbstractThe purpose of this study was to use the Joint Action Studies in Didactics (JASD) to understand how teachers' and students' interactions co-construct knowledge during Cooperative Learning (CL). The basis of CL is that students learn with and from each other through a structured interdependent relationship. A case study approach was used to examine how a group of three year-5 students and their teacher from an ethnically diverse primary school in New Zealand co-constructed knowledge within a 3-month CL intervention in physical education. The JASD protocol included collecting data on the teacher's intention, practical epistemology and student interactions as they engaged in CL task structures. Data analysis included a search for patterns in the evolution of the didactic contract of content learned as students interacted in the co-construction of knowledge. Findings revealed that the CL tasks provided a pedagogical structure where student interactions were generally aligned with the didactic intent of the tasks. The teaching techniques of the student coach served to make the development of content more dynamic, with an increased frequency of breaches in the didactic contract. This dynamic may facilitate student learning during productive group problem-solving tasks. When the intended content was more specifically defined, the topogenetic technique of teacher intervention within tasks was critical to re-align students' interpretation of the knowledge at stake in the CL tasks. (Autor).
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2018/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "European physical education review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: