Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAnderson-Cook, Christine M.; Hamada, Michael S.; Moore, Leslie M.; Wendelberger, Joanne R.
TitelStatistical mentoring at early training and career stages.
Gefälligkeitsübersetzung: Mentoring von Statistikern in frühen Stadien von Ausbildung und Karriere.
QuelleIn: The American statistician, 71 (2017) 1, S. 6-14
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0003-1305; 1537-2731
DOI10.1080/00031305.2016.1200491
SchlagwörterLernen; Mentoring; Ausbildung; Arbeitsplatz; Praktikum; Statistik; Wissenschaftliche Weiterbildung; Lebenslanges Lernen; Hochschulabsolvent; Berufsanfänger; Student; Wissenschaftler; USA
Abstract"At Los Alamos National Laboratory (LANL), statistical scientists develop solutions for a variety of national security challenges through scientific excellence, typically as members of interdisciplinary teams. At LANL, mentoring is actively encouraged and practiced to develop statistical skills and positive career-building behaviors. Mentoring activities targeted at different career phases from student to junior staff are an important catalyst for both short and long term career development. This article discusses mentoring strategies for undergraduate and graduate students through internships as well as for postdoctoral research associates and junior staff. Topics addressed include project selection, progress, and outcome; intellectual and social activities that complement the student internship experience; key skills/knowledge not typically obtained in academic training; and the impact of such internships on students' careers. Experiences and strategies from a number of successful mentorships are presented. Feedback from former mentees obtained via a questionnaire is incorporated. These responses address some of the benefits the respondents received from mentoring, helpful contributions and advice from their mentors, key skills learned, and how mentoring impacted their later careers." (Author's abstract, IAB-Doku).
Erfasst vonInstitut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg
Update2017/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "The American statistician" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: