Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Porges, Karl; Porges, Alexandra |
---|---|
Titel | Die Evokids-Boxen im Praxistest. Ein didaktisch-methodisches Konzept für einen inklusiven Unterricht. |
Quelle | Aus: Aamotsbakken, Bente (Hrsg.); Matthes, Eva (Hrsg.); Schütze, Sylvia (Hrsg.): Heterogenität und Bildungsmedien. Bad Heilbrunn: Verlag Julius Klinkhardt (2017) S. 252-265
PDF als Volltext |
Reihe | Beiträge zur historischen und systematischen Schulbuch- und Bildungsmedienforschung |
Sprache | deutsch |
Dokumenttyp | online; Sammelwerksbeitrag |
ISBN | 978-3-7815-2192-6 |
URN | urn:nbn:de:0111-pedocs-210827 |
Schlagwörter | Deutschland; Evolution; Lehrmittel; Integrative Schule; Evolutionsbiologie; Heterogenität; Primarbereich; Integrative Schule; Integrierender Unterricht; Differenzierender Unterricht; Lehrmittel; Unterrichtsmedien; Evolution; Evolutionsbiologie; Inklusion; Sonderpädagogischer Förderbedarf; Heterogenität; Deutschland |
Abstract | In 2015, the 2nd Evokids Congress was held in Gießen. The meeting adopted a resolution for a stronger consideration of evolutionary biology in the German education policy. The collaboration between Biology teachers, evolutionary biologists, philosophers, and educators resulted in teaching material for lessons about evolution in primary schools (cp. Graf/Schmidt-Salomon 2016). From a current perspective, a possible expansion of the material to an inclusive education setting is explained, which allows a capacity to deal with heterogeneous target groups. This approach is based on the differentiation matrices by Sasse and Schulzeck (2013). (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2021/2 |