Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enJancec, Lucija; Lepicnik Vodopivec, Jurka
TitelHidden curriculum determinates in kindergartens and in schools.
QuelleHamburg: Verlag Dr. Kovac (2017), 123 S.Verfügbarkeit 
Dissertation, Universität Primorska, 2016.
ReiheSchriftenreihe Didaktik in Forschung und Praxis. 87
BeigabenIllustrationen; Literaturangaben S. 113-123
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Titelbild (1)
Verlagshomepage
Titelbild (2)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN3-8300-9438-8; 978-3-8300-9438-8
SchlagwörterEmpirische Untersuchung; Fragebogenerhebung; Quantitative Forschung; Empathie; Persönlichkeitsbildung; Persönlichkeitsmerkmal; Selbsteinschätzung; Kindergarten; Grundschule; Lehrer; Schüler-Lehrer-Beziehung; Lernumgebung; Heimlicher Lehrplan; Lernort; Pädagoge; Internationaler Vergleich; Einflussfaktor; Kroatien; Slowenien
AbstractIn addition to the content prescribed by the official, e.g. school curriculum, children in kindergartens and in schools learn other things, often titled as 'something else'. This is the content of the process curriculum, the hidden (unwritten) curriculum. The hidden curriculum is important because it affects the course of education or appears as a set of affective results of education, which are necessary for successful social integration. The role of preschool and school teachers is formed in mutual relations and communication among children, parents and teachers, their ability to empathize and understand, based on interaction, communication, and preschool and school teachers' personality. Experts in the field of education and architecture believe that space needs to be taken into consideration as an important element of the hidden curriculum in kindergartens and schools. The study analyzes and establishes common points and differences related to the understanding and the use of hidden curriculum in two countries, Croatia and Slovenia, and on two levels of practitioners: preschool and school teachers. [The study] focused on three dimensions of the hidden curriculum: empathy, personality traits, and preschool teachers' and school teachers' attitudes towards the space characteristics in kindergartens and schools. The sample comprised 813 respondents. (Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2018/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: