Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionOECD
TitelPISA 2015 results. Volume 4. Students' financial literacy.
QuelleParis: OECD (2017), 265 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenDiagramme
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISSN1996-3777
ISBN978-92-64-27023-7; 978-92-64-27028-2
DOI10.1787/9789264270282-en
SchlagwörterBildung; Kompetenz; Empirische Untersuchung; Kompetenzerwerb; Junge; Geschlechtsspezifischer Unterschied; Bildung; Eltern; Finanzplanung; Geld; Junge; Mädchen; Schüler; Schule; Sparen; Standort; Internationaler Vergleich; Finanzwissenschaft; Ausgaben; Kompetenz; Leistungsmessung; Zukunftserwartung; Eltern; Schule; Schüler; Schülerleistung; Peer Group; Außerschulisches Lernen; Standort; Migrationshintergrund; Sozioökonomische Lage; Ausgaben; Finanzplanung; Finanzwissenschaft; Geld; Konsumverhalten; Sparen; Wirtschaftserziehung; Migrationshintergrund; Ökonomie; Internationaler Vergleich; Leistungsmessung; Zukunftserwartung; Jugendlicher; Mädchen; PISA (Programme for International Student Assessment); OECD-Staaten
AbstractThe OECD Programme for International Student Assessment (PISA) examines not just what students know in science, reading and mathematics, but what they can do with what they know. Results from PISA show educators and policy makers the quality and equity of learning outcomes achieved elsewhere, and allow them to learn from the policies and practices applied in other countries. This publication, is one of five volumes that present the results of the PISA 2015 survey, the sixth round of the triennial assessment. It explores students' experience with and knowledge about money and provides an overall picture of 15-year-olds' ability to apply their accumulated knowledge and skills to real-life situations involving financial issues and decisions. Over the past decades, developed and emerging countries and economies have become increasingly concerned about the level of financial literacy of their citizens, particularly among young people. This initially stemmed from concern about the potential impact of shrinking public and private welfare systems, shifting demographics, including the ageing of the population in many countries, and the increased sophistication and expansion of financial services. Many young people face financial decisions and are consumers of financial services in this evolving context. As a result, financial literacy is now globally recognised as an essential life skill. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2018/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: