Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCompernolle, Rémi A. van; Gomez-Laich, Maria Pia; Weber, Ashley
TitelTeaching L2 Spanish Sociopragmatics Through Concepts: A Classroom-Based Study.
QuelleIn: The modern language journal, 100 (2016) 1, S. 341-361Verfügbarkeit 
BeigabenAnmerkungen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0026-7902
SchlagwörterEmpirische Forschung; Didaktik; Methodik; Pragmalinguistik; Soziolinguistik; Fremdsprachenunterricht; Spanischunterricht; USA
AbstractThis study explores the teaching of second language (L2) Spanish sociopragmatics through concept-based pragmatics instruction (van Compernolle, 2014). The concepts of self-presentation, social distance, and power were the focus of a pedagogical enrichment program in 2 sections of a beginning-level Spanish class at a northeastern U.S. university. The concepts were illustrated by the Spanish second person pronoun system (i.e., tú vs. usted). The analysis centers on preenrichment and postenrichment performances on 3 tasks: (a) a language awareness survey, (b) an appropriateness judgment task, and (c) a written discourse completion task. Results show positive gains in conceptual sociopragmatic knowledge and the ability to apply this knowledge when making pragmalinguistic choices. However, morphosyntactic accuracy in performance appears to lag behind conceptual knowledge. (Verlag).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "The modern language journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: