Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWidodo, Handoyo P.; Budi, Avilanofa B.; Wijayanti, Fitri
TitelPoetry Writing 2.: Learning to Write Creatively in a Blended Language Learning Environment.
QuelleIn: Electronic journal of foreign language teaching, 13 (2016) 1, S. 30-48
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenAbbildungen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0219-9874
SchlagwörterEmpirische Forschung; Gedicht; Fremdsprachenunterricht; Englischunterricht; Kreatives Schreiben; Blended Learning
AbstractThe present study examines the extent to which Poetry Writing 2.0 can create an expressive and creative English language learning environment. Drawing on ethnographic online posting and interview data, qualitative findings show the following main benefits of blended poetry writing: (1) this blended instruction builds an engaging writer and reader community; (2) it allows for negotiating topics of poems; (3) pictures or photographs as visual artifacts bring poetry writing to life; (4) Poetry Writing 2.0 can provide further impetus for peer and teacher scaffolding as dialogic support for students; (5) Facebook is seen as a social networking site for enacting expressive and creative language instruction; and (6) students prefer having their poems assessed in a humanistic way in order to experience the joy of poem writing. The contribution of the study is to enhance a better understanding of how poetry as a creative writing genre could be a catalyst for expressive and meaningful language instruction. The ultimate goal of the instruction is to help students engage in poetry writing as a platform for learning to write creatively. (Verlag).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Electronic journal of foreign language teaching" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: