Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enJing-Schmidt, Zhuo; Zhang, Zhen; Chen, Jing-Yun
TitelIdentity Development in the Ancestral Homeland: A Chinese Heritage Perspective.
QuelleIn: The modern language journal, 100 (2016) 4, S. 797-812Verfügbarkeit 
BeigabenAnmerkungen 7; Literaturangaben; Tabellen 1
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0026-7902
SchlagwörterEmpirische Forschung; Identität; Persönlichkeit; Chinesisch; Muttersprache; Auslandsstudium; China
AbstractThis study examines the lived experiences of identity of 4 Chinese Heritage Language (CHL) students participating in a year-long study abroad program in China. In a narrative inquiry, the authors draw on 2 mutually complementary theoretical frameworks - the Theory of Communities of Practice and Self-Categorization Theory - to shed light on the individual trajectories of identity development, which cannot be fully unveiled by proficiency assessment. By exploring the behavioral, socio-psychological, and discursive dimensions of CHL identity in the ancestral homeland, which is largely overlooked in CHL research, this study contributes to a more comprehensive theory of CHL development. It also provides empirical grounding for meaningful intervention in study abroad programming and pre-departure preparation. (Verlag, adapt.).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "The modern language journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: