Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAgustín-Llach, María Pilar; Canga Alonso, Andrés
TitelVocabulary growth in young CLIL and traditional EFL learners: evidence from research and implications for education.
QuelleIn: International journal of applied linguistics, 26 (2016) 2, S. 211-227Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenAnhang; Tabellen 9
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0802-6106; 1473-4192
DOI10.1111/ijal.12090
SchlagwörterEmpirische Forschung; Langzeituntersuchung; Vergleichende Analyse; Wortschatz; Fremdsprachenunterricht; Englischunterricht; Fachunterricht
AbstractThis paper presents a three-year longitudinal study in which the receptive vocabulary size and lexical growth of a group of CLIL learners and of traditional EFL learners are compared. CLIL approaches are considered especially beneficial in lexical development. The authors tested the receptive vocabulary size of 58 learners in a CLIL programme and of 49 traditional EFL learners. The 2k VLT was used. Results revealed that learners' receptive vocabulary sizes lie within the most frequent 1,000 words, although CLIL learners throw significantly higher vocabulary scores in the last grades tested. Incorporation of new words each grade remains stable for both cohorts, although the vocabulary size of CLIL learners increases with grade. The authors believe that the CLIL approach offers a benefit for vocabulary acquisition, which grows as experience with the approach, age and proficiency augment. (Verlag, adapt.).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International journal of applied linguistics" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: