Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLee, Teresa
TitelDominant language transfer in the comprehension of L2 learners and heritage speakers.
QuelleIn: International journal of applied linguistics, 26 (2016) 2, S. 190-210Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenAnmerkungen; Abbildungen 2; Tabellen 3
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0802-6106; 1473-4192
DOI10.1111/ijal.12089
SchlagwörterEmpirische Forschung; Transfer; Fremdsprachenunterricht; Englischunterricht; Koreanisch; Muttersprache
AbstractThis study examines the role of the dominant language (English) in the comprehension of second language (L2) learners and heritage speakers of Korean. Dominant language influence is observed in L2 and heritage language acquisition. Based on the previous findings that transfer effects tend to be more prominent at low proficiency levels, the present study examines beginning-level L2 (n = 26) and heritage learners (n = 38) of Korean whose dominant language was English. The results of a listening task involving Korean relative clauses showed that both groups exhibited transfer effects, but stronger in the L2 group. In addition, the results on error patterns showed that those with low accuracy were more prone to dominant language transfer than those with higher accuracy. (Verlag).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International journal of applied linguistics" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: