Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inUshioda, Ema
TitelLanguage learning motivation through a small lens: A research agenda.
QuelleIn: Language teaching, 49 (2016) 4, S. 564-577Verfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0261-4448
SchlagwörterEmpirische Forschung; Motivation; Zweitsprachenerwerbsforschung; Forschungskritik; Forschungsüberblick
AbstractIn this paper the author proposes an agenda for researching language learning motivation 'through a small lens', to counteract the tendency in the second language (L2) motivation field to engage with language learning and teaching processes at a rather general level. The author argues that by adopting a more sharply focused or contextualized angle of inquiry, we may be able to understand better how motivation connects with specific aspects of second language acquisition (SLA) or particular features of linguistic development. Keeping the empirical focus narrow may also lead to interesting and illuminating analyses of motivation in relation to particular classroom events or to evolving situated interactions among teachers and learners. She proposes a number of possible research tasks that might be undertaken by experienced researchers, teacher-researchers or student-researchers wishing to investigate language learning motivation 'through a small lens'. (Verlag, adapt.).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Language teaching" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: